B&C Vakantiewoning

Bezienswaardigheden

Activiteiten buiten ons vakantiehuis

Duikt u in het oorlogsverleden of plant u een leerrijk bezoek aan een van onze talrijke steden? Bekijk hieronder welke bezienswaardigheden volgens B&C Vakantiewoning zeker de moeite waard zijn:

Ieper

Ieper is beter bekend als de kattenstad. In de middeleeuwen werden er namelijk levende katten van het belfort gegooid als onderdeel van folklore. Vandaag worden die levende exemplaren gelukkig vervangen door knuffelbeesten.

U kan in Ieper niet alleen mooie stadswandelingen maken op de vesten, maar ook ons rijke oorlogsverleden ontdekken in In Flanders Fields Museum. Op de gezellige Grote Markt vindt u talloze sfeervolle cafés en restaurants.

Ieper
ijzertoren

Dodengang & IJzertoren

De Dodengang en de IJzertoren zijn stille getuigen van de gruwel tijdens Wereldoorlog I. Tijdens een bezoek aan de herdenkingsmonumenten komt u heel wat te weten over onze oorlogsgeschiedenis. Het gloednieuwe provinciedomein IJzerboomgaard bevindt zich trouwens vlakbij. Daar kan u mooie wandelingen maken of het speelterrein en de kinderboerderij bezoeken met uw kinderen.

Diksmuide

Ons gastenverblijf ligt op nog geen drie kilometer van het centrum van Diksmuide. Het stadhuis, het begijnhof, de Vismarkt en de Sint-Niklaaskerk zijn echte aanraders, net als de Kleine en Grote Dijk, de oude Bloemmolens en de jachthaven.

tuinmarkt diksmuide
blankaert

De Blankaart

In natuurgebied De Blankaart kan u niet alleen prachtig wandelen en fietsen, maar ook vogels spotten en boottochten maken met een fluisterboot. Het gebied is gelegen in de IJzervallei en huist heel wat inlandse diersoorten.

’t Kakelend Kippenmuseum

Zin om van alles te weten te komen over kippen en vogels op een speelse manier? Spring dan zeker eens binnen in ’t Kakelend Kippenmuseum in Diksmuide. Het educatieve wandelpark omvat daarnaast een heuse kinderboerderij, een speeltuin en -schuur en een gezellige cafetaria. Daar kan u op zomerse dagen genieten van pannenkoeken, zelfgemaakt ijs en verse hoevemelk

‘t Kakelend Kippenmuseum
Duits Militair boskerkhof

Duits militair boskerkhof

Op het Duitse militaire boskerkhof in Vladslo vinden kunst en grafzerken elkaar. De oorverdovende stilte grijpt u zo naar de keel.

Torhout

Het kasteel van Wijnendale, kasteel Ravenhof en Het Mosterdmuseum zijn slechts enkele van de vele bezienswaardigheden in het pittoreske Torhout. Meer informatie vindt u op www.torhout.be.
torhout
brugge

Brugge

Opgenomen op de UNESCO-werelderfgoedlijst, is het historische centrum van Brugge ontegensprekelijk een unieke belevenis. Kuier door de vele straatjes, vergaap u aan het machtige Belfort of kom tot rust in het Begijnhof. Meer informatie vindt u op www.brugge.be.

Klerken

In het slaperige dorpje Klerken kan u de Vredesmolen spotten, een windmolen (en tevens ruïne) die de slachtoffers van de Eerste Wereldoorlog herdenkt. Ook de Sint-Laurentiuskerk en Sint-Christoffelkerk zijn een bezoekje waard.

Klerken
Tine Cot Cemetery

Tyne Cot Cemetery

De Britse militaire begraafplaats Tyne Cot Cemetery in Passendale is op z’n minst impressionant te noemen. De eindeloze rijen witte graven vormen treurige littekens in het landschap, maar zijn tegelijk een sereen eerbetoon aan de talloze oorlogsslachtoffers.

Lo

In het middeleeuwse stadje Lo – deelgemeente van Lo-Reninge – kan u o.a. de Caesarsboom bezichtigen, waar Julius Caesar volgens de legende in eigen persoon nog haltgehouden zou hebben. In de koekjesfabriek van Jules De Strooper kan u dan weer het productieproces van de bekende koekjes leren kennen tijdens een geleid bezoek

Lo
veurne

Veurne

Op de historische marktplaats van Veurne kan u op een van de vele terrassen een hapje of drankje nuttigen. Breng zeker een bezoek aan Het Bakkerijmuseum, waar u de evolutie van het bakkersberoep meemaakt vanop de eerste rij.

Dierenopvangcentrum
De Zonnegloed

Meer dan 400 in- en uitheemse wilde dieren worden momenteel in Dierenopvangcentrum De Zonnegloed in Oostvleteren ondergebracht en verzorgd. De verzorgers zetten zich met passie in om de verwaarloosde dieren een beter leven te geven.

De zonnegloed

Meer weten over bovenstaande bezienswaardigheden?

Aarzel niet om ons te contacteren!